FICK JOBBET

Kategori: Vardag

Woho, fick jobbet! Är som barnehageassistent, jobb på dagis alltså. Mycket bättre lön och arbetstider, så känns väldigt bra. Kommer bli underbart att få vara ledig på helgerna också! Jobbar förmodligen några veckor till i restaurangen men ska nog jobba i barnehage nästa torsdag, då jag är ledig från mitt nuvarande jobb. Ska bli spännande!
 
Efter intervjuen tog jag en tur på Storo Storsenter och då råkade det bli lite shopping. Ett par jeans, en väska och så ett par Nike Air Max som jag suktat efter länge. Kände att jag var värd det!
 
Mötte upp Thai när han slutat jobbet och då skulle vi ju dra och fixa visum, men dem stängde visst klockan 16 så får ta det en annan dag. Blev i alla fall mat på Saigon och jag åt Phò som är risnudelsoppa. Det är faktiskt Vietnams nationalrätt och är vanligt att man äter till frukost. Sjukt gott iallfall!
 
Nu har Thai dragit på pokerkväll och jag är ensam hemma och försöker samla energi till nattens jobb, går sådär. Får hoppas det tråkiga vädret gör att inga är ute och festar idag så att det blir lugnt, haha.
 
 
Så fina! Nu får våren gärna komma, hihi.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: