FÖRSTA DAGEN

Kategori: Vardag

Ja idag var första dagen med jobb i barnehage. Tunnelbaneturen gick bra och jag hittade dit utan problem. Börjar känna mig som en riktig storstadsjenta nu som börjar lära mig alla spårvagn-buss och t-banesträckor. Okej, kanske inte alla då. 

Dagen gick väldigt bra och många av barnen var så söta! En tjej började till och med gråta när jag sa att jag inte skulle komma tillbaka imorgon. Hon bara " åh, jeg kommer savne deg så mye! *buuuhuu* " Alltså hur söt? 

Imorgon är det nattjobb på Grillis Villen igen. Skulle jobbat lördag natt egentligen men Frida är snäll och byter med mig. Lördagsnätterna är så extremt stressiga och jag klarar inte det. Eller "jag" klarar egentligen av det. Är inga problem när jag är på jobb och jobbar liksom. Har verkligen inga svårigheter med att hantera stress eller så. Är kroppen och hjärtat som inte pallar det bara. Dagen eller dagarna efter är jag helt slut liksom. Och det är inte värt det.

Inatt drar gutten min på guttetur till Polen så är ensam tjej hela helgen. Undra vad jag ska hitta på? Hoppas på fortsatt fint väder så jag kan vara ute iallafall. Idag har det ju varit underbart! Var ute i över tre timmar med barnen i solen och lekte. Så skönt!

Nehej, godnatt på er!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: