PÅSK I SVERIGE

Kategori: Vardag

Har haft en jättemysig påsk hemma i Småland med massa god mat och fina människor. Den har varit fullspäckad varje dag och jag är lite ledsen att jag inte fick tid att träffa mina fina vänner.  Thai och jag kom hit på kvällen i torsdags och då blev det bara lite kvällsmat och prat med mamma. Sen i fredags drog vi in till Kalmar för att köpa födelsedagspresent till bästa syster som fyllde år. Innan shoppandet så blev det "frukost" i form av indisk mat (sjukt gott och prisvärt!) och efter så avslutade vi med kroppkakor på Öland. 

I lördags sen så drog vi till Vimmerby och farmor och farfar för att äta påskmiddag och tårta med släkten, var så himla kul att träffa alla igen. Har saknat dem massor där uppe! Igår så var vi hos lilla mormor på dagen och åt smörgåstårta och hade det mysigt. Thai och jag stannade lite längre och kollade gamla album och pratade, mys! Efter det gick vi till Kvantum och handlade massa grillmat och köpte varsin glass för att sedan ha grill-och jacuzzikväll ute hos pappa. 

Idag tog Thai tåget hem till Oslo igen eftersom han jobbar imorgon, jag stannade en dag extra eftersom jag inte börjar förrens onsdag så idag har mamma och jag haft mysdag. Shopping och mat i Kalmar och så slappkväll hemma med nyponsoppa och glass. Bra sista dag på påskeferien! 

Har som ni förstår haft en väldigt mysig påsk. Thai har fått en ordentlig introducering av Småland och Sverige också. Han har ätit svensk påskmat, räkmacka, kroppkakor, smörgåstårta och druckit småländsk öl. Han har också varit i de djupaste småländska skogarna och sett Astrid Lindgrens hus. Bra bra! 

Nä nu blir det lite bläddrande i skvallertidningar innan jag slocknar. Tåget går tidigt imorgon också så borde sova. Hoppas eran påsk har varit minst lika bra som min! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: