17. mai

Kategori: Vardag

Ja i lördags fick jag fira min första 17. mai. Var hemma i Sverige förra året så blev inget då. Men nu så. Dagen startade med att jag gick upp tidigt för att laga färdigt maten till frukosten och fixa mig. Jag bidrog med hemmalagade svenska köttbullar, baconlindade dadlar, chokladdoppade jordgubbar och bruschetta. Sen kom tjejerna klockan 10 och då blev det mat, champagne och tårta. Det var mysigt. Dock var alla sjukt slitna och vi hade egentligen bara sovit 3-4 timmar då det var fest i fredags också. Thais syster Ly har nämligen kommit hem från Australien så var överraskningsfest för henne. Slappade lite i soffan och sen samlade vi energi och drog bort till killarna där det var fullt ös. Haha! Var där i några timmar och sen tog Thai och jag en tur på Karl Johan (en känd gata i centrum), där det var helt fullt med folk. Helt galet! Vi gick runt lite och sög in stämningen i det härliga vädret, köpte varsin glass på Ben & Jerrys, sockervadd och en heliumballong. Så satte vi oss på Aker Brygge och bara njöt. Sen drog vi faktiskt hem då båda var väldigt trötta. Jättemysig dag iallafall! Tycker vi borde börja fira nationaldagen såhär i Sverige också. 

Slänger in en bildbomb från dagen. 





Kommentarer


Kommentera inlägget här: