UPDATE

Kategori: Vardag

Dags för lite update igen då. Känner inte direkt att jag har så mycket att blogga om, men vet ju att ni är många hemma i Sverige som läser och undrar hur jag har det så försöker hålla er lite uppdaterade i alla fall.
 
Förutom jobb och sånt så var vi iväg förra helgen i Tønsberg, som ligger typ 11 mil härifrån Oslo. Var födelsedagsparty för Tai, som är en av Thais bästa vänner. Var väldigt mysigt, med bland annat grillning och massa volleyboll (dock inte för mig, satt bara och njöt i solen).
 
Denna veckan har varit ganska slapp för min del, igår var vi hemma hos Giang och My Kim där det grillades och dracks på deras balkong i kvällssolen. Mycket trevligt! Idag tog vi lite sovmorgonen här hemma innan det blev en promenad till Grünerløkka och mat på Lille Saigon och det var så gott! Tog favoriten Bun thit nuong som är risnudlar med grillat kött och massa annat gott i. Är sjukt mycket mat och jag fick i princip i mig allt (se bilden av den röda skålen, hehe). Efter det gick vi och satte oss i parken och njöt i solen, så himla härligt! Och på tal om parker, vi bor typ 20 meter från ett jättefin stor park så där har det blivit några grillningar och timmar i solen senaste veckorna, så härligt att bara kunna gå ner dit med en filt när det är fint väder.
 
Nu är jag bara hemma och slappar, sitter och lyssnar på några grannar som gått lös totalt med kareokemaskinen, hållit på i flera timmar nu, haha. Är typ opera nu, haha herregud! Thai är ute på partaj men jag kände inte riktigt för det ikväll igen så blir en chillkväll hemma bara med godispåsen.
 
Ha en fortsatt bra lördagskväll med er!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: