BIRTHDAY GIFT

Kategori: Vardag

Ja, för någon vecka sen så kom Thai in i sovrummet och bara "Vad har du gjort i skåpet? Har du kollat på din födelsedagspresent?" Nej det hade jag inte, skulle leta efter något annat och såg inte ens att det låg något där som skulle kunna vara en födelsedagspresent. Han bara "okej, men den ligger där iallafall så du får inte leta där". Det är ju som att ställa en skål med godis under näsan på mig, klarar ju inte att hålla mig. Så dagen efter var jag där och kollade lite och hittade boxen -"Marc Jacobs". Åh det är en klocka tänkte jag! Dagen efter var jag där och rotade igen, den var ju inte inslagen eller nåt så Thai märker ju inte om jag öppnar och ser lite på den. Så det gjorde jag. Och där i låg en underbar guldklocka! Fick lite skuldkänslor så stängde boxen ganska fort och låtsades som att inget hänt. 

Några dagar senare så var jag där och öppnade boxen igen, hade ju glömt hur fin den var och ville se hur den satt på armen. Åh. Så fin! 

Thai frågade någon gång också om jag varit där och rotat men jag klarade faktiskt att ljuga (något jag är sämst på annars). Men sen i måndags när han ännu en gång frågade så kunde jag inte hålla masken. Jag erkännde. "Förlåt förlåt, jag kunde inte hålla mig" sa jag. Och Thai bara "Jaja, hämta den så ska jag fixa längden på bandet till dig" och med största leendet på läpparna springer jag och hämtar den.

Fyller ju inte förrens 26e egentligen så fick den i förskott. Så kan det gå helt enkelt. Såhär fin är den, han har valt ut den helt själv och den är perfekt! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: