NU KÖR VI

Kategori: Vardag

Okej, nu har jag bestämt mig för att börja äta bra och nyttig mat. Senaste halvåret har jag inte tänkt ett skit på vad jag stoppat i mig. Det har varit mycket dålig mat, godis, chips och sånt. Det sjuka är dock att jag tror nästan inte att jag har gått upp någonting i vikt. Och då har jag inte rört på mig eller tränat något över huvudtaget heller. Knappt gått en promenad (på ett halvt år!!). Antagligen beror det på att jag varit sjuk och att min kropp liksom går på högvarv 24/7 och nästan "tränar" av sig själv eller vad man ska säga. Att ha en vilopuls på 120 som sedan skenar iväg av att bara resa sig från en stol gör ju att kroppen gör av med en hel del energi säkert. Det är vad jag tror i alla fall, för förr när jag ätit dåligt och inte rört på mig så har jag snabbt sett hur jag gått på mig.
 
En av biverkningarna på min nya hjärtmedicin är viktuppgång (kan vara, inte alla som drabbas av det självklart) och jag har även läst att den blockerar det enzym i fettcellerna som bryter ned fett. Alltså kommer jag säkert rulla fram snart om jag fortsätter att äta som jag gör. Haha, nejdå. Men tror min kropp mår bra av lite riktig och sund mat faktiskt och inte så sjukt mycket socker hela tiden. Hjärtat mår inte heller bra av för mycket socker, det har jag märkt flera gånger då jag fått hjärtklappning och haft svårt att få ned pulsen.
 
En biverkning som är väldigt vanlig av medicinen är också att man blir väldigt trött och genom att äta bra mat så kan jag nog förhindra det en hel del.
 
Tänker inte gå på någon diet eller något, utan äta det jag tycker känns bra och nyttigt bara. Det vill säga, inte så mycket socker och kolhydrater - utan mer av protein, fett och grönt.
 
Så, ville bara få det sagt här så att jag inte kan misslyckas, haha!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: