ONSDAG

Kategori: Vardag

Precis nu när jag skulle börja skriva så kollade jag på klockan som var 23.23, blir alltid så glad när jag ser att den visar samma timme och minut. Fick lära mig när jag var liten att det betyder att någon tänker på en, hihi. Undra vem det är denna gången?
 
Idag har jag hängt med Anna nästan hela dagen. Vi satt och pratade massa här hemma och sen blev det en sväng på stan. Hon hade ett ärende på banken och jag på apoteket. Har hämtat ut min medicin för ett år och också några paket p-piller, så nu klarar jag mig ett tag i Norge. Köpte en ansiktskräm också eftersom min snart är slut. Lika bra att köpa sånt nu innan jag drar tillbaka eftersom allt är betydligt dyrare i Norge. Sen tog vi en liten tur på Lindex och TorgEtt, stötte även på mamma så då slapp vi gå hem i kylan. Perfa!
 
Nu ikväll har jag lagat mat, pratat 2,5 timme i telefon med Johanna och slappat. Skönt!
 
Igår var jag hos tandläkaren (spännande), en gammal lagning från typ 2006 eller vad det var?, lossnade ju i somras så dem fixade ju till det då. Men nu hade jag återbesök för att se hur tanden mådde och göra en bättre permanent lagning. Gick kanon! Det värsta är ju nästan att behöva gå runt i flera timmar med bedövningen efter, men bättre det än att sitta och ha ont när dem borrar och fixar.
 
Efter tandläkaren fikade jag med mormor. Eller ja, jag drack lite juice med sugrör, haha. Vi pratade massa om Norge (tror hon är lite orolig över att jag flyttar till Norge nu, stackarn) och hade mysigt. Måmå är bra hon!
 
Sen blev det lite myskväll hos Emil, vi lagade god mat och slappade bara. Och kollade massa youtube-videos. Bland annat på folk som har spindlar hemma som husdjur (såna gigaaantiska spindlar) och så har spindeln fått massa bebisar som ligger i nån spindelvävspåse och så skär ägaren upp den där påsen och ut kommer massa massa små bebisspindlar. Fy så äckligt alltså! Usch, kryper på mig nu när jag tänker på det.
 
Ser ut som att jag drar tillbaka till Norge på onsdag igen, bästa pappa kör och hjälper till med flytten. Kanske att syster hänger på också, blir mys!
 
Nä detta får räcka som uppdatering för idag, puss!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: