FÖRSTA JOBBVECKAN ÖVER

Kategori: Vardag

Då var första jobbveckan över och jag tar helg, woho! Är alltid ledig söndagar och nästa vecka är jag också ledig måndag, så nu har jag två dagars ledigt. Väldigt skönt med tanke på att jag åkt på en jobbig förkylning. Är kanske kroppen som reagerar på att det hänt mycket och att jag varit igång mer än jag varit senaste tiden. Var ju ett tag sen jag jobbade också. Det nya jobbet är kanske inte optimalt för mig och mitt hjärta egentligen, är väldigt stressigt och ganska slitsamt. Men känns ändå helt okej så länge, har inte planerat att jobba här i evigheter liksom.
 
Igår jobbade jag ju min första natt, 22-05. Sjukt mycket folk! Var ju kaos! Alla dessa fulla människor alltså.. Dem kan knappt beställa, vet inte vad de ska ha, slarvar bort sina nummer, somnar vid bordet, raggar och försöker få ens nummer, äter upp sin mat och kommer sedan fram igen och försöker övertyga en om att det inte fått någon mat och undrar när den kommer. Haha, ganska kul men lite tröttsamt också. När jag ser sådär fulla människor, vuxna människor, så får jag ännu mindre lust att dricka mig full igen. Sjukt att det var så längesen jag drack nu (okej, tog ett glas vin förra helgen), men jag har faktiskt blivit rädd för att dricka alkohol. Och jag förstår ju att det beror på mina dåliga erfarenheter ifrån senaste gångerna jag drack. Jag är liksom rädd för att testa vad som skulle hända om jag drack ordentligt, vill verkligen inte må så som jag gjort senaste gångerna. Sen är det inte speciellt bra att blanda medicinen med alkohol heller. Så det får nog helt enkelt vara. Jaja, det blir nog bra.
 
Det gick bra igår i alla fall, trots massa folk. Idag jobbade jag mellan-passet, slutade klockan 22 och sen åt jag kvällsmat på jobbet efter. Thai är ute med sina kompisar så orkar liksom inte dra hem och fixa mat bara till mig, och så fick jag ju smaka på hur vår BBQ-burgare smakade också. Den var god! Hehe. Och najs att bara behöva betala 45 kr för en meny som kostar 150 egentligen. Och den betalade jag dessutom med dagens dricks. Igår fick jag faktiskt 400 kr i dricks, ganska bra faktiskt.
 
Imorgon får vi se vad som händer, jag kom med förslag att vi skulle ut och äta och ha lite mysdag. Men vi får se. Hoppas att ni har en bra helg! Puss!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: