CLINIQUE FOUNDATION

Kategori: Kläder&Skor

 
Testade ju min nya foundation igår och jag gillar den faktiskt! Jag har väldigt oljig och fet hy och blir lätt glansig, så denna passar väldigt bra. Den är oljefri och ger ett matt resultat. Kände faktiskt stor skillnad på denna och den andra från Clinique som jag testade. Den blev liksom lite "geggig", men denna har jättebra konsistens sjunker lätt in i huden. Var längesen jag använde flytande foundation faktiskt, brukar köra på mousse, eller bara puder annars.
 
Gillade förpackningen också, så behändig ju. Många foundations är ju i glasflaska och det är inte riktigt min grej alltså, tappar saker hela tiden. Speciellt sminkprodukter såsom puderdosor och annat.. Vet inte hur många gånger jag tappat dem i golvet så att pudret gått i tusen bitar, finns nästan inget mer frustrerande!
 
Men som sagt, detta är en jättebra foundation om man har min hudtyp. Passar inte till folk med torr och känslig hy. Då finns det andra bättre alternativ.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: