TANDLÄKAREN OCH FOTBOLL

Kategori: Vardag

Blev inget solande idag sen, jag ringde till tandläkaren och fick tid klockan 14. Har haft en tand som det lossnat en bit på men har inte tänkt så mycket på det. Men sen nu senaste tiden har jag fått lite ont i den så tänkte det var bäst att ringa dem. Så fick en tid nästan direkt och så såg dem att det var en gammal lagning från 2010 som lossnat, så de slipade ner lite och så fyllde de igen med nytt. Så det var ju bra! Men så såg de på röntgenbilderna att jag har en visdomstand som sitter under tandköttet åt helt fel håll. Den ligger liksom ned, så den kommer jag få operera bort senare. Jaja.. efter tandläkaren drog jag med ett totalt bedövat fejs på högersidan in till Kalmar med pappa. Vi köpte en smörgåstårta och delade på ute i gräset (jag fick väl inte i mig så mycket, hade lite problem med att äta, haha) och sen blev det ju fotboll. Riktigt kul match faktiskt och var ju helt fullsatt, kul! Norge vann med 3-1, härligt!
 
Hoppas ni har haft en bra dag!
 
Såhär har jag glidit runt idag. Som en jättebebis i sparkdräkt
 
 
Ser ni visdomstanden till vänster som ligger där? Haha. Och så tanden jämte är den som vi fixat. Det vita på den är den gamla lagningen som gått sönder, så den har de tagit bort helt nu och fixat ny. Har ju varit en så stor glipa mellan de tänderna där så har ju fått använda tandtråd så fort jag ätit något eftersom det fastnat mat där. Blä. Men nu är det som det ska igen!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: