LÖRDAG

Kategori: Vardag

I onsdags fyllde som sagt älskling 24 år, så på morgonen klockan halv sju väckte jag honom med frukost och paket på sängen. Mys! Sen blev det jobb till klockan fem och efter det fixade jag färdigt tårtan och sen drog vi och käkade tre-rätters på en Indisk restaurang lite senare på kvällen. Det var mysigt, men maten var sådär. Har ätit bättre indisk mat förr. Vi var ganska mätta efter så tårtan tog vi i torsdags istället. Gjorde en chokladtårta med banan och grädde i, med chokladmousse runt, vit choklad på kanterna och hallon och chokladhjärtan som dekoration. Mums! Igårkväll kom lite folk hit och så spelade vi Party Alias, haha det var kul!
 
Idag har jag bara slappat, nästan legat i sängen hela dagen med Paradise Hotel. Laddar upp för jobb 22-05 inatt, inte jättesugen men är väl bara att kämpa på. Ledig imorgon och sen är det jobb måndag-fredag nästa vecka innan jag drar hem till Sverige på lördag. Längtar massa! Om jag inte är för sliten imorgon så ska jag försöka ta mig ut på lite julklappsshopping. Känner mig lite stressad nu alltså. Inte långt kvar ju!
 
Så mysigt med alla juldekorationer överallt! Börjar få lite julstämning nu. Bakade lussekatter i måndags också och dem blev sjukt goda och saftiga! Det är jul det!
 
Bilden är tagen efter restaurangbesöket i onsdags sent på kvällen. Och då sitter folk ute på uteserveringarna, sjukt att dem fortfarande är öppna såhär års. Dock har de ju värmelampor och sånt så är säkert inte så kallt, men i alla fall. Ser mysigt ut.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: