GOD JUL

Kategori: Vardag

Idag är det alltså julafton. Den började med frukost och julklappsutdelning hemma hos mamma. Mysigt! Dagen och kvällen har sen spenderats hemma hos pappa och gänget där. Vi har ätit massa julmat, ätit godis, kört julklappsleken, ätit lite mer godis, kollat Kalle Anka, öppnat julklappar, ätit Ris a la Malta, kollat film, ätit mer julmat och slappat i soffan. En julafton helt i sin ordning alltså. 

Kom ju hem till Sverige i lördags och sen dess har det varit fullt upp. Stressat runt i Kalmar efter julklappar, bakat pepparkakshus och slagit in paket tillexempel. Imorgon blir det en sväng till mormor, mys! Och sen på kvällen lite partaj med tjejerna. Ska bli så kul att se dem igen! Sen den 26e tar jag nog en sväng till Kalmar för att trängas med alla miljoner människor. Usch gillar inte alls att shoppa i mellandagarna egentligen men måste hitta en klänning till nyår och så ska jag kolla efter en råsaftcentrifug som T och jag har spanat på länge.

På lördag eller söndag åker jag hem till Oslo igen. Ska nog träffa Kent i Oslo på söndag och sen jobbar jag på måndag igen. Usch, dagarna går så fort. Vill stanna här lite länge, hinner inte med allt jag vill göra och träffa alla ju vill.. jaja. 

Nä nu börjar ögonlocken bli väldigt tunga. Dags att nana. Slänger in en bild på pepparkakshuset och en på lilla granen hos mamma med alla klappar under. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: